Susipažinimas su Erasmus+ projekto „Įvadas į dirbtinį intelektą profesinėse mokyklose Europoje“ kursų tematika

KITM kartu su keletu Europos profesinių mokyklų įgyvendindama dirbtinio intelekto projektą, pradeda kursų, kuriamų partnerinių organizacijų, testavimo veiklas. Kursų pagrindinis tikslas yra ugdyti IRT mokytojų ir profesinio mokymo (PM) sektoriaus mokinių dirbtinio intelekto įgūdžius. Priminsime, kad projektu, finansuojamam Europos Komisijos pagal „Erasmus + KA2“ programą, siekiama:

  1. Parengti pamokų medžiagą novatoriškam studijų skyriui  “Introduction to Artificial Intelligence” – išsamų kursą, suteikiantį tikslinės grupės studentams žinių apie mašininio mokymosi (machine learning) procesus.
  2. Integruoti mokymosi medžiagą į kiekvienos šalies partnerės formaliojo švietimo sistemą, tokiu būdu užtikrinant projekto rezultatų tvarumą ir  PG kvalifikacijų įtraukimą į nacionalines bei Europos profesinio mokymo sistemas.
  3. Užtikrinti IKT mokytojų, kaip pagrindinių veikėjų įgyjant ir perduodant naujus skaitmeninius įgūdžius, kompetenciją.
  4. Skleisti projekto intelektinę vertę profesinio rengimo ir kituose švietimo sektoriuose šalyse partnerėse ir už jų ribų.

Šis kursas daugiausia skirtas studentams, dalyvaujantiems su IRT susijusiose studijų programose, jau įgijusiems pagrindinių programavimo įgūdžių. Siekiant patenkinti AI paklausą Europos darbo rinkoje, šis kursas taip pat skirtas IRT mokytojams, kurie šiuo metu dėsto profesinio mokymo mokyklose.

Kursai:

  1. Autonomous Driving with Computer Vision
  2. Machine learning agents in Game Design
  3. Robotic arm and Computer Vision

Pirmajame kurse yra įvadas į dirbtinį intelektą. Kurso tikslas yra supažindinti besimokančiuosius su kompiuterine vizija (computer vision) ir kaip galima išmokyti mechanizmą „vairuoti save“ (autonomous driving). Šiame dalyke nagrinėjamos svarbios dirbtinio intelekto technikos, tokios kaip konvoliuciniai neuroniniai tinklai (Convolutional Neural Networks). Šio kurso metu studentai turėtų išmokti valdyti modelį, galintį aptikti juostas, kitus mechanizmus, saugumo sustojimus ir kitus eismo ženklus.

Antroje temoje besimokantieji supažindinami su sustiprintu mokymusi (reinforcement learning) ir kaip jie gali „išmokyti“ agentą protingai atlikti „gerus“ judesius kompiuteriniame žaidime. Tuomet studentai supažindinami su „Unity“, kuri yra įvairių platformų žaidimų variklis, kuriant intelektualius mašininio mokymosi (ML) agentus.

Galiausiai, paskutiniame kurse siekiama aptarti kitas svarbias mašininio mokymosi technikas ir tai, kaip robotinę ranką galima užprogramuoti sąveikaujant su realaus pasaulio objektais (pavyzdžiui, rūšiuojant LEGO dalis). Šiame kurse studentai sužinos, kaip sukurti modelį, kuris fotoaparatu aptinka skirtingas dalis. Tikimasi, kad vėliau jie sąveikaus su robotu ir konvejeriu (conveyor belt), kad sukurtų autonominę mašiną (autonomous machine), kuri galėtų aptikti ir rūšiuoti realaus pasaulio dalis.

Šiuo metu projektas yra testavimo etape, kurio metu partneriai testuoja ir/arba kuria kurso medžiagą. Išbaigti kursai bus pristatyti Europos profesinio mokymo mokykloms vėliau šiais metais.

Parašykite komentarą